Software voor service: wij hebben de beste oplossing!
Denkt u aan nieuwe software voor uw servicebedrijf?
En wilt u ook graag een efficiënte, slagkrachtige administratie?
Of bent u benieuwd hoe onze software service kan optimaliseren voor uw klanten?
Dan zijn wij uw partner. Want wij leveren kant-en-klare software voor servicebedrijven. Daarnaast zorgen wij voor ICT-totaaloplossingen van A tot Z inclusief software, hardware, documentbeheer, rapporteringen en andere toepassingen. Zodat servicebedrijven een sterke digitaal systeem krijgen, dat heel hun administratie efficiënt ondersteunt. En zorgt voor een goede planning en klantenservice.
Onze software voor service is een ideaal totaalsysteem voor kleine en middelgrote bedrijven.
Want wij gebruiken hiervoor Microsoft Dynamics 365 Business Central als basisplatform. Omdat dit een oplossing is met een rijke geschiedenis en zeer stabiele basis, die zorgt voor continuïteit. Want er werken reeds meer dan 160.000 klanten wereldwijd in 195 landen mee. En daardoor is deze software een stabiel en betrouwbaar systeem, ook voor service en onderhoud. Want het is een platform dat dankzij Microsoft garant staat voor bedrijfszekerheid.
Bij Offimac ontwikkelden we extra modules voor service bovenop Business Central. En dat maakt dat onze software voor service de beste oplossing op de markt is. Want wij zijn al meer dan 40 jaar actief in de installatiebranche. En we kennen daardoor de servicewereld erg goed. Wij weten wat nodig is voor servicebedrijven. En we maakten van onze oplossing dan ook een zeer complete kant-en-klare software voor service. Bovendien kunnen we ook nog steeds aanpassingen of maatwerk aanbrengen. Want ons systeem laat het toe. Zodat klanten hun troeven maximaal kunnen uitspelen zoals zij willen. Bovendien hebben wij 40 jaar ervaring, een ISO-aanpak en door Microsoft gecertificeerde toepassingen. En dat alles is er op gericht om onze klanten de best mogelijke kwaliteit te bieden.
Maak hieronder kennis met onze software voor service!
Welke modules zitten er in de Offimac software voor service?
Ieder bedrijf zoekt klanten. En ook servicebedrijven willen klanten bedienen en behouden. In onze servie software vindt u dus ook een interessante CRM- en marketingmodule terug. En die is de basis van veel commerciële acties.
Met deze modules kunt u acties doen naar klanten, en deze ook beheren.
En na de marketing komen de commerciële mensen in actie in de CRM. Zij kunnen opportuniteiten en relaties beheren. En een goed overzicht houden op hun portefeuille. Zij maken offertes en volgen ze op totdat het orders of contracten worden.
En daarnaast kunnen zij van hieruit ook de nodige statistieken en historieken maken. Omdat er goede klanteninformatie beschikbaar is.
- Service types (vaste prijs, regie …)
- Calculatie & offertebeheer
- Servicebeheer
- Aankoop, logistiek en mobiele magazijnen
- Planning van mensen, machines, materieel, aannemers
- Tijdsregistratie op verschillende manieren
- Projectbeheer (optioneel)
- Boekhouding en financieel beheer
- Sterke rapportering over budgetten en voortgang
- Documentbeheer
- Een uitgebreide module voor servicebeheer
- Link met track & trace (optioneel)
- Koppeling met SharePoint (optioneel)
- Link met webshops van distributeurs (optioneel)
- Apps
Naast een servicemodule hebben we ook nog veel andere modules:
- CRM
- Marketing
- Planningen
- Materialen en materiaalbeheer
- Projectbeheer
- Magazijnbeheer & logistiek
- HRM
- Supply Chain beheer
- Boekhouding
- Sterke rapportering
Combineerbaar met onze software voor service en onderhoud hebben wij ook sterke grafische planborden. Want planning is essentieel in de installatiebranche. En deze planningssoftware koppelen wij aan onze andere software. Zodat informatie naadloos tussen de 2 softwarepakketten afgestemd wordt. En u zeer efficiënt kunt plannen. Zo hebben wij onder andere volgende grafische oplossingen in huis:
- Projectplanning
- Planning van machines en mensen
- Serviceplanning
- GANTT planning
U zoekt nog meer extra functionaliteiten voor uw software voor service en onderhoud? Ook dan zijn wij uw IT-partner! Want wij hebben nog meer software zoals:
- Apps voor vele toepassingen
- Documentbeheer
- Factuurscanning
- Microsoft SharePoint
- Rapporteringen
- Hardware en Cloud
- Integratie met sociaal secretariaten
- Koppeling met track & trace
- Integratie met telefonie en externe apps
Deze software voor service en onderhoud werd 30 jaar geleden in Denemarken gestart
Het pakket begon onder de naam Navision
In Denemarken groeide een lokale softwarespeler Navision uit tot een Europees succes. Hun softwarepakket Navision Financials mikte van oorsprong op kleine en middelgrote ondernemingen. En het had een aantal unieke kenmerken. Want het was erg vernieuwend. En de jaar 2000-problemen zorgde voor een grote internationale doorbraak van het pakket.
In 1996 werd ons bedrijf ook verkoper van Navision. En wij specialiseerden ons sinds toen meer en meer in software voor service en onderhoud.
Het succes van Navision ontging Microsoft ook niet. Want Navision was gebouwd op Microsoft-technologie. En het zat in een markt waarin Microsoft op dat moment niet zat. Navision was oorspronkelijk een boekhoudpakket. Maar jaar na jaar kwamen er extra modules bij. En zo werd het een compleet ERP-pakket voor MKB en KMO. Om meteen een grote voet te zetten in de wereld van bedrijfssoftware kocht Microsoft Navision in 2002 op. En zo begon het verhaal van Business Central en ook onze Business Central software voor service en onderhoud meer en meer vorm te krijgen.
Microsoft deed Navision heel erg groeien. En ons bedrijf groeide mee.
Sinds die tijd heeft Navision veel uitbreidingen gekend. En ook enkele naamsveranderingen. Maar vooral: sinds die tijd kende het pakket een sterke groei. Want het is vandaag de wereldwijde marktleider in administratieve software voor KMO en MKB. En nog steeds is Navision erg innovatief. Want ook nieuwe technologie zoals artificiële intelligentie en andere toepassingen worden ingebouwd.
Vandaag heet dit pakket Business Central software. Maar men noemt het nog vaak Navision software. Want het is gewoon een heel bekend merk, ook al is de software zelf technologisch compleet nieuw sinds 2009.
Ons bedrijf groeide mee met Navision. En zo groeide ook onze Business Central software voor service en onderhoud. Vandaag is onze software inzetbaar in tal van verschillende types van service en onderhoud.
Microsoft Dynamics is de naam van een Microsoft divisie, met Business Central als belangrijkste oplossing.
Dynamics 365 is de nieuwe divisie voor de bedrijfssoftware van Microsoft. Deze software werd vroeger vaak omschreven als ERP of CRM. En deze software was vrij afgebakend. Maar omdat ERP en CRM steeds meer in elkaar overvloeiden koos Microsoft voor een nieuwe naam. En zo kwam Microsoft Dynamics 365 als beste uit de bus. Het is bedrijfssoftware die zorgt voor dynamiek. En met een link naar Office 365.
Hieronder kunt u alvast enkele filmpjes bekijken van Microsoft Dynamics 365 Business Central:
Onze Business Central software voor service komt in 2 versies
Zeer veel ondernemingen van klein tot groot gebruiken dagelijks Microsoft Office 365. En waarschijnlijk dat u zelf ook iedere dag Outlook, Word of Excel gebruikt. Want iedereen kent deze software. En Dynamics 365 Business Central staat dus voor de doorgroei naar bedrijfssoftware vanuit Office 365.
Microsoft biedt met Business Central hetzelfde gebruiksgemak als van Office 365. Zij wil klanten helpen om vanuit Office 365 door te groeien naar meer. En dit op dezelfde zeer vertrouwde en herkenbare manier. Denk hiervoor bijvoorbeeld aan een eigen boekhoudpakket. Business Central is een zeer duurzaam en betrouwbaar platform. Het integreert standaard met Microsoft Office en integreert zeer veel andere Microsoft producten als SQL Server, PowerBI, SharePoint en Azure. Microsoft Dynamics 365 Business Central is ook een oplossing die ook uw mensen zeer snel zullen herkennen. En waarmee ze graag zullen werken. Bovendien staat Microsoft er voor garant dat zij nieuwe technologie en innovatie zullen blijven integreren.
De meerwaarde van Offimac is dat wij kant-en-klare software voor service en onderhoud hebben gebouwd voor Business Central. Zoals functies voor projectbeheer, planning, services, helpdesk, personeelsbeheer, urenregistratie, tickets, apps en documentbeheer. Daarnaast kunnen wij ook zeer veel apps van andere partners integreren voor bepaalde specifieke behoeften van klanten.
Dit maakt onze software voor service en onderhoud volgens ons dus ook de meest complete.
100% cloud of online = instapversie + standaardproduct
Microsoft Dynamics 365 Business Central online in de cloud versie is een oplossing die enkel draait op de Azure cloud servers bij Microsoft. Het is gestandaardiseerde software die vooraf ingericht is. En dat maakt de doorstart vanuit Office 365 erg makkelijk. Dit pakket mikt heel erg op startende en kleine ondernemingen. En ook op de jongere generatie waarvoor digitaal heel normaal is. Kunnen werken met smartphone, cloud en apps is ook wat deze generatie verwacht. De cloud versie is beschikbaar in drie formules, waarbij u telkens iets meer functionaliteit aan de oplossing kan toevoegen. En als u groeit u, kan u ook vlot opschakelen naar een hogere formule zoals on-premise. Het is vooral ook standaardsoftware die niet bedoeld is voor maatwerk.
Wij werken momenteel aan de bouw van deze 100% cloud versie. Zodra deze versie klaar is, leest u het hier.
On-premise software voor service en onderhoud = cloud of lokaal, flexibel samen te stellen zoals de klant het wil
Daarnaast is er ook Business Central software voor installatiebedrijven in de on-premise versie. En deze versie is het bestaande NAV of Navision vanaf 2019. Business Central on-premise zelf is uitermate stabiele software met 160.000 klanten in 195 landen. En het heeft zeer veel partners, klanten en verticale branche-oplossingen. Bovendien kan het lokaal of in de cloud gebruikt worden. En het leent zich ook heel erg voor wat maatwerk.
Het is deze software voor installatiebedrijven die wij implementeren. Want deze is ook vanaf 1 gebruiker verkrijgbaar.