illusion banner 3

Business Central software voor dynamische KMO’s

Microsoft Dynamics 365 Business Central is software voor bedrijfsadministratie, planning en management. Het doel van deze software is om processen efficiënt aan te sturen, administraties te verlichten en kosten te verlagen

Sinds 1996 implementeert Offimac bedrijfssoftware van Microsoft. Deze software heette toen nog Navision. En dankzij haar lange historiek met Navision is Offimac vandaag 1 van de meest ervaren Microsoft Business Central partners in België. Naast veel ervaring en know-how beschikt Offimac ook over veel sectorspecifieke oplossingen voor Business Central. En deze sectorspecifieke extensies zijn kant-en-klaar. Zodat klanten ook snel een oplossing op maat van hun sector kunnen krijgen. En dus ook snel de vruchten van hun automatisering zien. Dus voor kwalitatieve Business Central software voor KMO zit u zeer goed bij Offimac!

 

Ontdek ook meer over Business Central oplossingen van Offimac op businesscentral.offimac.com.

illusion picture 2

Microsoft is marktleider in bedrijfssoftware voor KMO

Het Deense softwarehuis Navision werd in 2002 opgekocht door Microsoft en omgevormd tot Microsoft Dynamics. Onder Microsoft groeide Dynamics NAV uit tot een wereldwijde marktleider. Het is een zeer succesvolle bedrijfssoftware met meer dan 160.000 klanten in 195 landen. En vandaag heet dit pakket niet meer NAV of Navision, maar Business Central.

NAV werd in oktober 2018 hernoemd in Microsoft Dynamics365 Business Central.

Business Central is dus ook meteen marktleider in bedrijfssoftware voor kleine en middelgrote ondernemingen. Want het omvatte alle vroegere NAV-klanten. En door een cloud- en een lokale versie wint dit pakket ook veel nieuwe klanten bij. Zowel binnen de bestaande doelgroepen als bij startende ondernemingen. Want veel bedrijven willen vanuit Office 365 doorgroeien naar andere bedrijfssoftware. 

Bij Offimac vindt u naast standaard software ook extra kant-en-klare sectormodules op Business Central voor onder andere de bouw, installatie, verhuur, services, HRM en vele andere sectoren. U kan dus ook heel makkelijk het systeem helemaal op uw maat laten inrichten. Zoals dat ook bij Dynamics NAV al kon.

Business Central software automatiseert elke afdeling

Dit pakket richt zicht tot kleine en middelgrote bedrijven van 1 tot 250 gebruikers. Het is software die zowat alle afdelingen kan aansturen, van verkoop tot boekhouding. Het voordeel hiervan is dat medewerkers slechts 1 pakket hoeven aan te leren en zeer snel vertrouwd zijn met de software. Bovendien lijkt Business Central heel erg op Microsoft Office.

De grote troeven van deze software zijn gebruiksvriendelijkheid, herkenbaarheid, productiviteit en rapportering.

Business Central is perfect geïntegreerd met Microsoft Excel, Word en Outlook. Deze integratie maakt dit pakket ook zeer gebruiksvriendelijk, want bijna iedereen gebruikt dagelijks Microsoft Office. Werken met Business Central is dan ook zeer aangenaam en vertrouwd.

De productiviteit van medewerkers staat centraal. Gebruikers moeten data slechts 1 maal ingeven en Business Central zorgt voor een verdere verspreiding van de informatie naar andere modules. U hoeft nog slechts 1 klantenbestand up-to-date te houden. En iedereen binnen uw organisatie kan er automatisch gebruik van maken. Medewerkers moeten minder of zelfs geen tijd steken in gegevens ingeven. En dubbelwerk behoort tot het verleden. Dit alles zorgt voor efficiëntie en rendement!

Rapportering is ook een groot pluspunt. Er zitten meer dan 100 standaardlijsten in het systeem. Data kan ook steeds naar Excel overgezet worden zodat u daarin ook de grafieken en analyses kunt maken. En bovenop zijn er ook nog de extra krachtige rapporteringstools. Voor iedere specifieke gebruiker in uw bedrijf kan u de juiste rapportering aanbieden.

Mobiliteit is ook een troef van de Business Central bedrijfssoftware die we zeker moet vermelden. De software draait op elk toestel en op elk systeem. Of u nu op PC, laptop, tablet of smartphone wil werken, het kan. En bovendien kan het ook zowel op Windows, Apple als Android toestellen. Met deze oplossing kan u onbeperkt wisselen tussen toestellen en locaties. En dit is echt iets wat bedrijven vandaag de dag willen!

De software kan zowel op servers in uw bedrijf als in de cloud geïnstalleerd worden. U kan ook flexibel kiezen in aantal gebruikers en modules.

Business Central omvat onder meer modules voor volgende afdelingen:

 

illusion picture 4
  • CRM
  • Marketing
  • Verkoop
  • Aankoop
  • Magazijnen
  • Supply Chain
  • Jobs
  • Boekhouding
  • Productie (optioneel)
  • WMS (optioneel)
  • Services (optioneel)
  • Sterke rapportering
  • Heel veel software is standaard
  • Sectorspecifieke toevoegingen
  • Maatwerk kan ook nog atlijd

Er zijn 2 versies van dit pakket: online en on-premise

Zeer veel ondernemingen van klein tot groot gebruiken dagelijks Microsoft Office of Office 365. En waarschijnlijk dat u zelf ook iedere dag Microsoft Outlook, Word of Excel gebruikt. Want Office is zowat de meest verkochte software wereldwijd.

Microsoft wil u hetzelfde gebruiksgemak als van Office 365 bieden voor uw bedrijfssoftware. Want zij wil klanten helpen om vanuit Office 365 door te groeien naar bedrijfssoftware die afdelingen ondersteunt met nieuwe functionaliteiten. En dit alles op dezelfde zeer vertrouwde en herkenbare manier van Office 365. Denk hiervoor bijvoorbeeld aan een eigen boekhoudpakket.

Business Central bestaat in 2 versies: een online versie en een on-premise versie.

De online versie: enkel in de cloud

De cloud software draait enkel op de Azure cloud servers van Microsoft. Het is gestandaardiseerde software die vooraf ingericht is, waardoor de doorstart vanuit Office 365 ook makkelijk is. Deze versie mikt heel erg op startende en kleine ondernemingen. En ook op de jongere generatie waarvoor digitaal heel normaal is. Want kunnen werken met smartphone, cloud en apps is wat deze generatie verwacht. Binnen deze versie vindt u dus tal van modules zoals voor CRM, marketing, boekhouding en nog veel meer. Business Central online is beschikbaar in enkele formules. Maar het uitgangspunt van deze versie blijft het gebruiken van de beschikbare standaardsoftware die er is, dus zonder maatwerk of extensies.

En wie nog meer functies of wat maatwerk wil, kan ook (beter) overschakelen naar een on-premise versie. Want die versie biedt meer flexibiliteit en mogelijkheden tot aanpassingen. In de volgende paragraaf leest u er meer over.

 

De on-premise versie: deze werkt overal, zowel in de cloud of op eigen servers als u wil

Business Central on-premise is eigenlijk de versie 2019 van Microsoft Dynamics NAV. Het is een pakket met een lange geschiedenis en stevige klantenbasis. Want NAV heeft al 160.000 klanten in 195 landen. Daardoor is het ook een de facto marktstandaard voor kleine en middelgrote ondernemingen. Omdat deze software ook veel sectorspecifieke add-ons heeft, blijft deze software ook sterk groeien.

Deze versie Business Central on-premise vermindert uw administratie, verbetert uw processen en helpt u kosten besparen. Het is een platform waarop alle afdelingen met elkaar samenwerken. Zodat informatie sneller doorstroomt en mensen geen nodeloos dubbelwerk moeten doen. Informatie moet slechts 1 maal ingegeven worden. En daardoor krijgen uw medewerkers meer tijd voor klanten. Met Business Central on-premise beschikt u over een software die uw efficiëntie verbetert. En er voor zorgt dat u kort op de bal kunt spelen!

U kan uw systeem modulair samenstellen. Zo kan u kiezen uit een groot aanbod aan standaardsoftware, apps, add-ons en extensies. En als u ook wat maatwerk wil kan dat. Want Business Central on-premise is een zeer flexibel systeem dat u helemaal volgens uw wens kan inrichten.

Ook niet onbelangrijk is dat deze versie zowel in de cloud als op lokale servers kan geïnstalleerd. Want een zeer grote groep van klanten wil lokale servers. En volgens internationale studies zal dit aantal zeker nog blijven toenemen.

Deze bedrijfssoftware is technisch heel sterk en integreert met tal van andere software

Microsoft is één van de grootste softwarebouwers wereldwijd. Het investeert het meest van heel de sector in bedrijfssoftware voor kleine en middelgrote ondernemingen. Het heeft zeer veel financiële middelen en zorgt voor integratie met al zijn producten. Innovatie is verzekerd. Want Microsoft staat garant voor innovatie, maar ook continuïteit, groei en evolutie. 

Dynamics 365 Business Central is een zeer sterk technologisch product. En de bijkomende grote troef is dat het vlot integreert met andere software. Want softwarepakketten moeten samenwerken. Zodat klanten er het maximale uit kunnen halen. Hieronder vindt u een overzicht van enkele van de integratiemogelijkheden: 

De toegevoegde waarde van Offimac? Kant-en-klare Business Central software voor sectoren

Microsoft Dynamics 365 Business Central is een nieuw product, dat steunt op stevige historische fundamenten.

Maar wilt u een kant-en-klaar systeem voor uw branche? Dat kan! Want wij kunnen uw Business Central software uitbreiden met sectorspecifieke apps en add-ons. 

Ons bedrijf heeft een lange traditie in Business Central add-ons. Omdat wij actief zijn in Microsoft bedrijfssoftware sinds 1996 hebben wij al veel projecten gedaan. Daarom ook weten wij wat branches nodig hebben. En deze kennis en ervaring vertalen wij in Business Central add-ons. Zodat klanten snel kunnen schakelen en meteen kant-en-klare functionaliteit voor hun branche. En zij niet moeten investeren in duur maatwerk.

Bij ons kan u onder meer terecht voor Business Central add-ons voor verhuur, projectbeheer, services en HRM.

Belangrijk om weten is dat wij onze add-ons bouwen en ondersteunen volgens ISO9001. Daarnaast zijn deze add-ons grondig uitgetest door Microsoft. En daardoor verkreeg Offimac ook het strenge CfMD-certificaat van Microsoft. Dus Offimac levert add-ons van topkwaliteit!

Naast eigen oplossingen verdelen wij ook Business Central add-ons van buitenlandse collega’s voor andere branches.

Weten wat Microsoft Dynamics 365 Business Central software voor uw bedrijf of branche kan betekenen? Bel ons of contacteer ons voor meer info! En maak hier kennis met enkele van onze kant-en-klare extensies voor deze bedrijfssoftware:

 

Wilt u graag meer weten over Business Central toepassingen van Offimac?

12 + 1 =